A Long Story - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu A Long Story - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

A Long Story

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

21 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Carterton

Nu ik hier wat langer ben, zie ik meer verschillen met Holland.
Een duidelijk verschil is dat de mensen zich niet zozeer beter voor willen doen, en ze doen minder aan hun uiterlijk, als je dat vergelijkt met Holland dan denk je die is 3x door een wasstraat geweest, maar dat vind ik wel ok.
Veel mensen zijn heel verlegen als ze in het openbaar moeten spreken, bij die schaap scheer kampioenschappen was dat heel opvallend, allemaal grote stoere mannen maar als ze werd gevraagd wat in de microfoon te zeggen keken ze een beetje naar de grond en kon je ze bijna niet verstaan

Gevelvisie maakt een vloeiende start door, reeds in de jonge weken van deze onderneming blijft de aanvraag zich in toenemende maten steeds vaker voor doen, met name de vraag naar overkoepelende gevelvorming ten behoeve van het mestoverschot, dit tot verwondering van de slager op de hoek, waar ie eerst niet zat. genoeg hier over.

Op mijn werk gaat het erg goed, heb vorige week een paar balken gemaakt voor in een huis, zelf alles meten, in de werkplaats maken en spuiten en daarna gelijk monteren. het is druk hier, toen ik aan die balken begon wilde de voorman gelijk weten hoe lang ik er over zou doen en diezelfde vraag stelde de baas een half uur later.
samen met een collega ging ik ze monteren, er is maar 1 iemand daar die op een klein vrachtwagende mag rijden en dat is Kevin de halve maori. met dat vrachtwagentje jakkeren over de hevels, even later een smal pad op ging ie vederop draaien om de paar laaste meters achteruit te rijden, heel smal wegetje dus de cabine hing een beetje boven de afgrond, zeg ik tegen hem that's a fast way mate, yeah right mate zet ie. daarna hebben we met nog 2 timmermannen die balken over een hek en door een tuin heen het huis in getild. zet ie maori smokey, dat betekent hier pauze en hij zet z'n tanden gretig in een kippenpoot, daarna stond hij nog 15min te preten met 1 timmerman wat voor verwondingen ze hadden opgelopen in hun leven, de een had een gebroken been gehad de ander weer een gebroken arm, toen kwamen de gebroken wimpers en de onstoken knieschijven ook aan bod, toen zet ie we moeten beginnen we hebben het druk en toen keek die timmerman voor het eerst een beetje vreemd. balken erin en toen weer terug naar de zaak gaat die halve maori aan de zijkant van dat paatje met grid(soort grind maar dan wat kleiner) aan zijn stuur draaien en het gas wat verder in trappen drifting mate zet ie, en het spulletje schoof even een stukie zijwaart door het bos.

Ben nu bezig aan een machine die uit de US komt en waar een schoorsteen van 23m op moet komen van RVS, de tekeningen zijn niet te vergelijken met in Holland hier zijn het gewoon wat blaadjes met wat geschets.

Kijk er wel naar uit om meer van het land te zien, het weer word hier langzaam iets minder en de regen iets meer, dus ik moet niet te lang wachten. vandaag wel weer wat mooie natuur gezien, we gingen met de jongeren van de kerk een dagie uit, we waren met 20 people, je kon kiezen paardrijden of op hoogte over balken heen slingeren enzo. Eerst met z'n allen door een rivier lopen soms watert tot je midel beetje klauteren en ploeteren, toen er een (droog) gozert na het zien van een stroom kabel hangend tussen 2 palen hoog in de lucht opmerkte that's the monkey swing hield ik het gedurende enkele minuten haast niet (droog)
Toen gingen 7mensen waaronder ik dus de hoogte in, lopen over een balk op 12meter hoogte zonder touw om aan vast te houden,(je zat natuurlijk wel in een veiligheids harnas) vooruit gaat wel maar achteruit over zo'n balk lopen is lastiger, daarna o.a. ook nog van een paal van 14meter af slingeren, je valt dan eerst razendsnel bijna recht naar beneden voordat het touw je opvangt en je flink begint te slingeren

Sprak zondag mensen uit Canada die in de kerk kwamen, ze verhuurde een gedeelte van hun huis en toen ik vertelde dat ik in de metaal werkte bleek die man voor hij met pesioen ging ook in de metaal te hebben gewerkt, hij gaf mij zijn telefoon nummer en zie als je wilt komen zoek ik wel werk voor je, dus wie weet

Ben hier al bij veel mensen op bezoek geweest iedereen nodigt je uit en je komt hier dan niet om 8uur maar eerder zodat je gelijk mee kunt eten, ik zou hier wel kunnen wonen het is niet geheel ondenkbaar, maar ik wil hier niet wonen.

beste wensen

• 21 Maart 2009 - 19:09

Gerhard:

Heej Gozert

I have koopt a lensj vorr mn cameraat , het ie nu dikke 660 mm zoombereik, constatabel included zonnekappie 82 mm diameterts

is tog leuk, zo'n lang massage, ehm message weetikveel.

ga zo door, plaats een fotoot van je auto op dit webloggertje.

En het ie al n baardj hangen, die kerelt. grapjas, voor sinterklaas trug z'n dan kan ie nog meespelen.

Ik hav zin om what the typingen maar i weet not wat i typen most!!

Ltrzsss Mazzelt

• 23 Maart 2009 - 10:02

Pa:

Als ie vraagt hoe lang je er over doet, moet je vragen hoe lang zou u er over doen. Kreeg jij ook een stukje kippenpoot? of moest jij op een houtje bijten. Een schoorsteen van 23 meter is niet niks, moet allemaal in onderdelen met manchetten aan elkaar worden gezet zeker. Moeten er ook verstevigingsribben in? het lijkt mij zo lang voor RVS. Je bent nog maar net aan het werk en je wilt nu alweer de rit op, maar je hebt wel gelijk het gaat meer regenen. er valt 2 x zoveel regen in Nieuw Zeeland als in Nederland
    In de periode van mei tot en met juli. De temperaturen valt nog al mee. van 18 tot 12 graden. Misschien kan de jeugdvereniging nog een strandwandeling organiseren. Heb je nog paard gereden of ben je verlegen voor die lieve beesten. Verzin nog maar vele verhalen we lezen ze graag.
    groet van Ma en Pa.

• 31 Maart 2009 - 17:11

Erik:

1 april nadert jongen, het uur van de waarheid. zal het firus toeslaan? Bij jou in ieder geval eerder dan bij ons.

• 09 April 2009 - 09:44

Nico:

hey Arie
    het is King Street 13
    kun je gelijk even kijken of het gras is gemaaid.
    waneer vlieg je terug naar Breukelen?;-)