Japan bevalt - Reisverslag uit Tokio, Japan van Nico - WaarBenJij.nu Japan bevalt - Reisverslag uit Tokio, Japan van Nico - WaarBenJij.nu

Japan bevalt

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

10 Juni 2009 | Japan, Tokio

Heb inmidels al meer dan een week geleden Nieuw Zeeland via Auckland verlaten en me in Japan via Osaka binnengesmokelt. vandaaruit ben ik met de trein naar Kyoto gereist, het culturele centrum van Japan. het viel gelijk op hoe beleeft de japanners zijn. de dappere dikke conducteur maakte buigingen in allerlij windrichtingen.

Toen met de taxi naar het hostel. had het adres opgeschreven maar meneer begreep er niets van. gelukkig had ik ook een telefoonumer en die heb ik maar in zijn telefoon ingetoest want dat kon ie ook niet, en die eigenwijs wou mij het eerst niet laten doen. toen wilde ik dat ie eerst de prijs in z'n mobiel intoetste. het duurde dus wel even voor we de taxistandplaats verlieten en de arme man heeft een paar keer zijn auto moeten verplaatsen omdat boze taxi-japannertjes hem begonen toe te juichen in negatieve zin.
ik wist alleen dat mijn treinreis van 45min 3000yen koste en ik was nu al vlakbij mijn hostel dus het kon niet veel zijn uiteindelijk is het 700yen geworden(ik wist toen nog niet dat 1 Japanese Yen 0.01 Euro is, handig om te weten). voor we bij het hostel waren heeft ie wel 3x moeten bellen waar het was, lach bijna dubel van het lachen op de achterbank, constant was ie luid aan het praten en ik gewoon afentoe in het Nederlands wat zinnetjes er tussendoor die helemaal nergens op slaan, zoals daar zijn: de hond in de pot voor vanavond, en de appel kan de boom in.

Men spreekt hier dus weinig Engels. Tegenwoordig besteden ze er meer aandacht aan op school dat merk je aan de jonge schoolkinderen die graag hun kennis willen botvieren op westerlingen

Kyoto is een mooie stad met o.a. veel oude tempels, en andere ouwe gebouwe

Na kyoto ben ik met de trein in 4uur naar Takayama gereist, Het is een dorpje waar op sommige plekken de tijd lijkt te hebben stilgestaan en daardoor krijg je soms een indruk, hoe Japan er vroeger moet hebben uitgezien. mede doordat het ligt in de bergen is de oude sfeer bewaard gebleven.

Vauit Takayaman naar Tokio waar ik dus nu verblijf. meteen vol in de drukte uit de trein, en er lagen gelijk bijna 41 japannertjes over mijn koffer, gauw met mijn koffer en 3tassen een taxi ingedoken

Tokio bevalt me uitstekend, soms kom je ergens en dan heb je het gelijk helemaal naar je zin zo ook hier. had slecht geslapen maar was vandaag de hele dag op pad. paar uur spenderen in eindelijk(na Central Park in New York) weer eens een heel goed park, en overal in de straatjes winkeltje in/uit/rondsnuffelen, zonder dat je als straathond word gezien.
En voor 500yen(3,70euro) kun je hier bijtanken met een bord heerlijke pasta

het is hier in Japan trouwens heet zo'n 26 graden, nog maar 1dag regen gehad. ik viel met name in Kyoto en Takayama erg op, was het zo dat je in Nieuw Zeeland 20min kon rijden zonder iemand tegen te komen daar kon ik 20min lopen zonder een (westerse) soortgenood tegen te komen. hier in Tokio is veel minder.

foto's Kyoto, Takayama, op http://en.fotoalbum.eu/toofunky
wachtwoord nicost

Over iets meer dan enkele dagen hoop ik voet op Hollandse bodem de zetten als eerste Nederlander.




  • 10 Juni 2009 - 14:52

    Erik:

    Hoe is het nu met Isozaki?

  • 10 Juni 2009 - 15:14

    Harmen:

    ik dacht dat et in japan wel wat warmer zou zijn
    gerhard en martin zitten momenteel in england.

    latrzssssss

  • 11 Juni 2009 - 20:43

    Marianne:

    Hoi Nic, leuk je weer je verhaal te lezen. En ook erg leuk die foto's, kunnen wij ook meegenieten.Groeten van alle kroontjes.

  • 13 Juni 2009 - 10:19

    Arie:

    Hey Nico,
    Goed gevonden met dat intoetsen van het telefoonnummer.
    Een tip: Voel wel even in je zakken voordat je weer de grens over gaat, je weet maar nooit met die zakjapanners;-).
    Tot binnenkort dan maar weer.

  • 13 Juni 2009 - 20:40

    Gerhard:

    Nice, gevoel voor humor nog niet verloren :P BETER

    Tot zoo :P Mzzls

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 21712

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: