zuidereiland2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu zuidereiland2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

zuidereiland2

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

18 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

na 3500km autotje duwen en een flinke slok olie en wat benzine ben ik terug op het noordereiland
ik heb behoorlijk snel het zuidereiland doorgereist, op de meeste plekken maar 1x of 2x overnacht, want dan schoten de hete kolen weer in mijn heupen en moest ik verder
heel mooi in de laaste paar dagen was mijn verblijf in een hostel aan de beach, 2x een pachtige zonsondergang gezien zie foto's zuidereiland 2 op http://en.fotoalbum.eu/toofunky
wachtwoord: nicost
de franz josef glacier was ook erg mooi, heb er in een groep van 9 met gids 8uur lang geklautert.
de dag ervoor heb ik aan de voet van de glacier gewandeld en gezeten prachtig is het daar ik merkte niet eens hoe koud het was,
dat merkte ik wel
toen
ik het vogeltje weer op wilde sluiten;-)
er kwam ook een heli een gewonden op halen van de glacier, vorig jaar zijn er enkele mensen omgekomen die zonder gids de glacier op gingen.
heb ook nog vogels ontmoet van het merk slopie, ook daar zijn nog foto's van, hij was bezig mijn sproeisysteempje te vernielen, stapte gauw in mijn auto en reed achteruit en toen vol gas vooruit en toen was ie nog vrolijk aan het wandelen op mijn autodak, pas toen ik een vrij hoge snelheid ontwikelde pakte ie z'n veren en koos het luchtruim.
groet Nico

  • 18 Mei 2009 - 08:08

    Jacco:

    Mooie foto serie weer, foto nr 16... zonsondergang ziet er mooi uit icm de wolken :-)
    Lijkt me wel behoorlijk koud en al helemaal zonder handschoenen ;-)
    Slopie heb ik nog niet gezien, of staan die ergens klein op?

  • 29 Mei 2009 - 08:57

    Marianne:

    Hoi Nico,
    Al je verhalen ten spijt, maar 't word tijd dat je es terugkomt!
    We missen je!
    Als je terugkomt kan je wel een boek gaan schrijven: "Nico's reizen" of zoiets.
    Het beste en groetjes!

  • 30 Mei 2009 - 18:47

    Arie:

    Hey Nico,
    Je bent al weer een mooi stuk gevorderd. Trouwens weer erg mooi foto's genomen.Leuk om te zien. Heb je eigenlijk nog wel schoenzolen over na 8 uur lopen?

    Die slopie vogel herken ik joh, dat is een heel zeldzame ruitensproeiervloeistofverslaafdekiekendief. Waarschijnlijk nog een van de laatste die erover zijn, ze schijnen lekker te smaken;-) Maf beest.

    Hier was het vandaag ook lekker weer, we hebben nog gevaren op loosdrechtse plassen.

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 21707

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: