zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

zuidereiland

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

06 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Had wel gedacht dat hostels interessant zouden worden, maar dat het zo leuk zou zijn had ik niet verwacht. je hebt allemaal iets gemeen, weg van huis, er is dan een home far away from home gevoel.
wel moet je zoeken naar de kleine hostels, waar geen groepen mensen komen die elkaar al kennen.
je ontmoet mensen uit allerlij landen, trouwens veel duitsers hier en ben ook enkele nederlanders tegen gekomen.
ik kook dan altijd pasta voor 2 of 3 dagen tegelijk, en dan kun in een gezellige woonkamer met kachel je bord leeg schrapen.

mijn auto doet goed zijn best, je moet hier opletten dat je op tijd tankt want soms kom je heel wat km geen pomp tegen, naar milford sound bv. daar is maar 1 weg heen, 120km ongeveer 1uur en 45min rijden en dan de zelfde weg weer terug zonder pomp. soms rij je 20min zonder auto tegen te komen hier. als je een bochtenfobie hebt moet je eerst bij je plaatselijke rontonde gaan oefenen.
het weer was niet zo goed vandaag maar toch was de weg door de milford sounds adembenement mooi, onbeschrijfelijk mooi gebied is het daar. het is een vermoeiede weg met veel bochten klimmen en dalen je moet dus goed op je hoede blijven. op de terugweg zag ik ineens een auto die van de weg was afgeraakt enkele tientallen lager op z'n kop liggen, ik gauw gestopt en door de stromende regen half rennende/vallend afgedaald naar de auto, er zat niemand meer in, je moet er niet aan denken als je er mensen in aantreft die er heel slecht aan toe zijn. verderop kwam ik een ziekenauto tegen.

heel mooi in de afgelopen dagen was kanoen op het meer van tekapo wat omringt is door sneeuwtoppen die in het heldere vlakke water weerspiegelen. helemaal alleen op een prachtig stil meer met alleen pedel geluid.

ik maak heel wat km zit nu op ongeveer 2500km. op een dag had ik lang gereden en zocht ik onderdak, in de middle of nowhere niet veel te vinden, en maar rijden in het donker geen auto die je tegen kwam, maar hier moest ergens een hostel/farm zijn, ik van de hoofdweg af een smal bergweggetje op na enkele km kwam ik iets tegen parkeerde mijn auto en liep er heen, een groep mensen zat om een kampvuur er werd ook wat voedsel verwarmd, de man op de hoek scheen me met zijn zaklamp in het gezicht zoek je een slaapplek en werk vroeg ie, vertelde dat ik alleen een slaapplek zocht, hij vertelde dat de stroom was uitgevallen, en vroeg nog een x of ik de volgende dag druiven wilde plukken, maar daar had ik geen zin in. toen boden een paar mensen mij aan om hun acherna te rijden naar een andere boederij, enkele tientallen km verder bevond zich een boederij met een gebouwdtje er een 1km vandaan waar ik kon slapen en wat pasta kon koken, het was daar erg koud snel de pasta opgegeten en naar bed waar de verwarming aan was, dacht snel slapen en vroeg weg hier het was zo stil daar, maar ik heb er heel goed geslapen en de volgende ochtend zag ik hoe mooi de omgeving was, alleen het geluid van vogels was te horen, het was koud en er zat ijs op mij autoruiten, even kraben met mijn gebit en even later reed ik weg. de zon werd al aardig warm en in mijn auto werd het ook steeds aangenamer langzaam begon de radio wat te kraken, ik zag steeds meer boederijen, waar de koeien het voor het zeggen hadden.

  • 07 Mei 2009 - 17:55

    Eelco`:

    Wow!!! Het gaat goed met je!

  • 08 Mei 2009 - 08:49

    Martin S:

    Hey wat ik me afvroeg toen ik die besneeuwde toppen zag, was je van plan nog een baantje op de skie te trekken? Of zijn daar geen full time year skiegebieden?

  • 09 Mei 2009 - 07:22

    Harmen:

    heey,,

    heb j nog zo,n koe meegenomen of paste dat niet in de auto??

    het zou een leuk aandenken zijn .

    suc6 verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 21710

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: