voor dat ie reisrond - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu voor dat ie reisrond - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

voor dat ie reisrond

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

28 April 2009 | Nieuw Zeeland, Carterton

ik heb tot nu toe alleen maar gewerkt, en in het weekend wat meer van het land kunnen zien, ben met de trein naar de hoofdstad Wellington geweest, naar de beach geweest in castelpoint riverdale en cape palister, prachtige stranden met altijd weer surfers op het water. een zaterdag gevist bij lake ferry, om daar te komen heb je een goeie 4wheel drive nodig omdat je anders helemaal in het grind wegzakt. afgelopen vrijdag avond zijn we op konijnen gaan jagen, dat doen ze hier afentoe omdat er anders te veel komen, met een jeep gingen we door het land rijden, met een paar man achterop 1 met een zoeklicht 1 met een shotgun voor dichtbij en(voel aardbeving hier nu, mijn eerste in NZ het leek net of er iemand tegen het huis aan reed) iemand met een geweer voor lange afstand, en er was nog iemand met een geweer die in de auto zat.
zoeken met dat licht en als we iets zagen vol gas er op af, je moest je goed vasthouden want hier zijn de weilanden niet vlak zoals in Holland, als we dichtbij genoeg waren stoppen en vuren, het leek afentoe net of er een heel bataljon aan het vuren was. ik met die shotgun schieten en die konijn maar zwaaien en iederen x bukte die en schoot ik precies tussen zijn oortjes, patronen vielen op het dak van de auto en de jongens in de kar hadden schik, heb hem wel in z'n achterpootje geraakt, en iemand anders schoot hem toen dood, we hebben ongeveer 12 konijntjes gepaft

Er zijn hier veel reizigers die liftend het land door reizen, dat gaat hier heel goed vertelde iedereen, dat wil ik ook wel eens proberen, op zaterdag heb ik geprobeert om van Carterton naar Masterton te komen wat 20min rijden is. op de heen weg werd ik binnen 1 minuut mee genomen en op de terugweg binnen 5min, de mensen vertellen je de mooiste verhalen, en je komt nog wat meer van het land te weten, ze willen er ook absoluut niets voor hebben, de mensen zijn hier erg gastvriendelijk.

donderdag is mijn laatste werkdag, wat worstjes op de BBQ en wat bier aan het eind van de dag, en dan heb ik er 2maanden gewerkt.
bij leven en welzijn ga ik donderdagnacht overvaren naar het zuidereiland waar ik mijn rondreis door NZ wil starten bij een wijngaart van een belgische echtpaar die de wijn maakt die ik zo lekker vind in Nederland, de Sauvignon Blanc van hier behoren tot de beste ter wereld. 1 maand heb ik om wat meer van dit mooie land te zien, mijn toyota corolla 1,3 lekker zuinig heeft er zin in.

1Juni hoop ik te vertrekken naar Japan waar ik 17 dagen wil verblijven in 5 verschillende plaatsen. soms lastig je verblijf te reserveren? ja, had een x een japannert aan de lijn die alleen maar what date?, en, tonight? tomorrow? kon zeggen, ik hele verhalen vertellen dat ik een zaanse pelikaan in mijn kamer wilde hebben en een gordijn in mijn vriezer, zei ze what date? ja die hoop ik dus niet tegen te komen daar

gegroet




  • 28 April 2009 - 16:05

    Gerhard:

    Heej, Wereldreizigert.

    Lache man, Konijnen vermoorden... :P ook nog opgegeten?? Leuk horr, je hebt nu gewoon 2 AUTO'S. Voel je jezelf seker wel rijk :D

    Avé....

  • 28 April 2009 - 16:09

    Gerhard:

    Trouwens, als varkenspest gesinialeerd daar ??? :P

    Ltrzss

  • 28 April 2009 - 18:31

    Annemarieke:

    arme konijntjes :P
    en?nog een x uit de auto
    gekukeld?
    ltrzss

  • 28 April 2009 - 23:23

    Eelco:

    Goed om te horen dat het goed met je gaat. Ik wou je een mailtje sturen om mij daarvan te verwittigen. Twee maanden gewerkt, het lijkt alsof je net bent, wat gaat de tijd hard. Ja, ook hier gaat de tijd door. Nu nog ff genieten. Rondreizen is super, dat zal een mooie tijd worden. Waarom zou je overigens bellen voor een slaapplaats in Japan. Wij boekten nooit van te voren, altijd overal gastvrijheid en plek. Of is dat in Japan anders?
    Wij zijn hier trouwens aan het voetballen geslagen en hebben nog partijgenoten nodig. Dus je voetbalschoenen liggen bij thuiskomst voorverwarmd klaar. Wat gemeen dat ik over dat in het verre toekomende begin te ouwehoeren. Geniet vooral van wat je nu aan het doen bent.

    Groeten, ook namens Woudia en de koningin! Vergeet de oranjebitter (over)morgen niet.

    ciao,
    Eelco

  • 29 April 2009 - 06:00

    Harmen:

    eey gozert miss kunnen we wel een zaanse pelikaan opsturen:D.
    en een gordijn in je vriezer zal ook wel lukken (je haalt em bij et raam weg en lijmt em vast in de vriezer :)),
    verder nog meer wensen:P
    miss dakpannen op je bed ofzo is altijd handig.
    of een voetbalveld in je kamer waant dat kan ook leuk wezen,

    ltrzssssssss

  • 29 April 2009 - 08:19

    Nico:

    (gerhard) geen konijntjes gegeten. virus is nu ook in NZ, er is een groep kinderen naar Mexico geweest vandaar.

    (Annemarieke)
    heb geen onvertogen woord gehoord hoor van de konijntjes;-)

    (Eelco) de leuke en redelijk goedkope adressen zitten zo vol geboekt, en ik wil niet te veel tijd verliezen met in 4plaatsen in Japan waar ik heen wil naar een verblijfplaats te gaan zoeken, heb ook een tradioneel geval geboekt en daar moet je vroeg bij zijn.
    met de koningin als keeper kan ik haast niet weigeren.

    (harmen/grappemakert)
    even over die pelikaan: wel die postzegels om zijn bek heen plaken anders blijft ie happen.


  • 01 Mei 2009 - 22:43

    Marianne:

    Je bent nu dus een rondreizend persoon. Leuk, maar ook best spannend lijkt me.
    Je ziet zo heel wat van de wereld, blikverruimend is dat zeggen ze, ben benieuwd of jij dat ook zo vind.
    Mjn leven ziet er heel wat simpeler uit. Wassen eten koken en ook heel belangrijk, kinderen opvoeden, iets wat me maar matig lukt. Iedereen in huis ligt hier te maffen. Ik denk dat ik ook maar voor mafketel ga spelen.
    Groetjes en behouden'vaart'.

  • 04 Mei 2009 - 05:42

    Rieneke:

    ha die nico,
    je bent wel erg onvriendelijk hoor voor die arme konijntjes, maar goed dat je alleen zijn achterpootje maar hoeft te eten..
    klinkt allemaal erg gaaf daar, jammer dat we nog van die kleine kindjes hebben anders zou ik er zo heen willen op zomervakantie. maar dan is het daar geen zomer geloof ik.
    nu in ieder geval veel succes met je plannen en je mooie auto.
    groetjes natuurlijk ook van Gerrit-Jan en onze meiden.

  • 04 Mei 2009 - 07:49

    Nico:

    marianne) wassen en eten koken doe ik ook, soms. alleen die kinderen zijn er nog niet;-). echt een gevleugelde uitspraak behouden vaart in een auto;-)

    Rieneke) ja jullie meiden, Geritjan zal het niet makkelijk krijgen/ of nog moeilijker;-)
    Over 25jaar kunnen jullie mischien samen de wereld rond, en anders is Europa ook erg mooi, hoop dat alles goed gaat bij jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Carterton

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 21717

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: