NZ - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

NZ

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

09 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Carterton

vorige week de hele week gelast, deze week ben ik begonnen met een leuke job, ben bezig met een bak voor op een aanhanger waar haspels in komen te hangen en er moeten ook 3 deuren in worden gemaakt. ik kreeg geen complete tekening, mag dus veel dingen naar eigen inzicht bepalen, dat is wel leuk.
ze doen hier regelmatig op vrijdag een BBQ met wortjes.
leuke collega's hier.
vorige week maakten we 9,5uur per dag, deze week 9uur per dag.
dingen efficienter maken is niet altijd zo makkelijk, maar dat is moeilijk uit te leggen, als je hier bent is het makelijker te begrijpen.

zaterdag ben ik bij Golden Shears geweest, een wereldkampioenschap schapen scheren, dat is hier een heel belangrijk iets, nz landers zijn de snelste van de wereld. je weet echt niet wat je ziet.
http://www.goldenshears.co.nz/ (hier kun je mischien een video bekijken)
buiten de wedstrijden om trekken de deelnemers over de wereld om schapen te scheren, ze kunnen een schaap binnen 1min scheren, en soms scheren ze 250 schapen op een dag, dat leverd ze een goed loon op, al is het wel zwaar werk behehehehe

daarna nog naar een uitkijk punt geweest, vanwaar je een heel mooi uitzicht hebt over een groot gebied, je ziet dan enorm veel weilanden.

autorijden is geen enkel probleem meer, aan het begin wilde ik weleens bijna aan de verkeerde kant instappen, maar dan was er dus geen stuur te bekennen, dan is het gewoon blijven staan en de auto omdraaien en wel instappen.

zondag was hier prachtig weer zoals zo vaak hier, en lig ie op de bank, raam open, deur open, lekker wintje (niet 1tje die ik ook weleens zelf maak) zonnetje erbij, krekeltjes en vogels op de achtergrond, prima!

dominee vergunst was weer terug uit china. na de dienst houd de dominee ook preekbespreking hier. toen we daarna wegliepen riep de dominee who's that man, toen heb ik me maar even voorgesteld, Johan zei ook elke vreemde die hier komt wil hij spreken. de preek is anders dan in NL, hier kun je dat horen, goeie voorbereiding op de dinsdag
http://www.sermonaudio.com/search.asp?SpeakerOnly=true&currSection=sermonsspeaker&keyword=Rev%2E%5EArnoud%5ET%2E%5EVergunst

dan de bovenste beluisteren(remember my day)

bay

  • 09 Maart 2009 - 13:09

    Erik:

    1 Minuut zet ie. Heeft ie natuurlijk meteen gezegd: "Doet mijn ook maar."

    Hebben ze daar geen schapen met stekels?

    Hier staat de AEX op -196. Ik had het ook niet gedacht, maar de instekel is nou dat je geld moet betalen om van je aandelerts af te komen.

  • 10 Maart 2009 - 19:08

    Arie:

    Mooi om te zien dat schapen scheren die mannen zijn daar echt handig in.
    Mijn kapper doet er toch wel wat langer over, maar waarschijnlijk kijken die schapen dan ook wel weer vaker in de spiegel van de kapper:)

    Ben je eigenlijk van plan om de hele periode in NZ te werken of neem je af en toe ook nog wel wat vrij? En gelijk nog maar een hele belangerijke vraag, is die auto waar je daar mee rijdt nog wat bijzonders, of is het meer zo'n van A naar B geval?

    Hier in den staat der Nederlanden was het trouwens afgelopen zaterdag en zondag ook mooi zonnig voorjaarsweer. Lekker buiten gezeten bij een vuurton met een sigaartje erbij om niet te veel te onderkoelen
    Precies zoals ds.vergunst zei in die preek its a beatifull day today dat vond ik nou ook;).

    Zo ik heb het reactieblaadje nu denk ik wel vol geschreven, sorry mensen.

    mazzel

  • 11 Maart 2009 - 13:15

    Martin St:

    Het blijft bijzonder leuk om je verhalen te lezen. Ook de reacties zijn de moeite waard. Schitterend om te zien dat er toch grote schrijvers in de familie circuleren (hé Arie;)

    Nic zeg maar tegen Ds Vergunst, als je een bakkie doet daar, of hij Utrecht niet wil vergeten als hij weer eens in de lage landen is. Een beetje "kiwi" in de preek is nooit weg. Of zoals een bekend oud-nieuwzeelands spreekwoord zegt "al is de kiwi nog zo groen, hij valt niet ver van de kuil die een hij toch nooit voor een ander zou kunnen graven"

    Als ik weer tot bezinning ben gekomen zal ik een wat onzinlozer verhaal neerplaatsen, ontdaan van elke malheid.

    Groeten , je broer die een beetje in de war is... ;)

  • 12 Maart 2009 - 04:59

    Nico:

    erik) ja heeft ie wel gezegd ja maar ze konden niet veel beloven met een diezelve insteek of nothing

    arie) je kunt je ook door een schaaap laten knippen hoor;-)
    ga iedergeval eerst 1,5 maand werken, wil in ongeveer 1maand het land door rijden.
    auto waar ik afentoe in rijd is de auto van Johan dat is een nissan 2l, heb hier een subaru 2,5litert gezien voor 800euro, moet gewoon simpel karretje worden om het land in die maand te doorkruisen

    martin) heb gisteren nog de vaat gedaan met hem in het zaaltje bij de kerk, viel z'n gebit toch in't water

  • 12 Maart 2009 - 13:46

    Marianne:

    Hoi Nic,
    Even een berichtje al heb ik het veels te druk met het huishouden. Hier hebben ze geen kabouters die het werk doen, maar in NZ wel I hope so. Importeer er dan maar een als je terugkomt.
    Femke ging net haar handen wassen, maar helaas het was de 'hete kraan'...brullen dus.
    Hoe is't met je werkstuk die bak op een aanhanger? Laat em niet in't water vallen!
    Ik moet stoppen, Femke speelt op het orgel meesterlijke muziek en verzoek mij om nú mee te zingen, dus ja ,dan gehoorzaam ik maar.
    groeten van ons allemaal.

  • 20 Maart 2009 - 18:49

    Erik:

    Broedert!!! Jou kent ons wel niet missen, maar ik mist je wel. Vuile allochtoon, oprotten daar uit Nieuw Zeenuwenpeesland, daar kunnen. Heb je de vulkaanuitbarsting van Togo van Rooyen nog kunnen zien en fotograferen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Carterton

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 21716

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: