123 - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu 123 - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

123

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

03 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Carterton

hier werken ze toch even hard als in NL, jammer. alleen ze werken wat minder effectief, vandaag 10,5 uur gewerkt, ik verdien hier goed, maar 1$ minder per uur dan iemand die er al 3jaar werk en goed werk vericht, maar je kunt hier ook weinig meer stijgen in loon, het is allemaal een beetje gelijk hier. ze betalen per week hier en in je contract staat wat je verdient per uur bruto.

het is soms nog wat lastig dat technisch engels, en ik heb nog niet al mijn gereedschap dus moet je soms creatief zijn, als je b.v. een hamer ziet liggen maar er is vlakbij iemand aan het werk kun als je naast hem staat terwijl je je blik naar omhoog verplaatst zeggen: look a bird, als ie dan kijk pak je z'n hamert, dan kijkt hij je wel vreemd aan en ook vermoet zo iemand dan dat er iets gaande is, dan kijk je nogmaals omhoog en zeg je unbelievable, en als ie dan heel even kijkt heb je te weinig tijd om weg te lopen, maar als hij je dan aankijkt en denk hoe zou ie een echte bird noemen, kun je zeggen ok de volgende keer waarschuw ik je toch niet.

hier loopt bijna iedereen in een korte broek, vaak ook als ze een trui aan hebben, m'n baas loop ook in kort broek, weinig jassen gezien hier

ik was zaterdag vroeg opgestaan om alle muggen op hun ruggetje te meppen, maarja de volgende avond staat het raam weer open. in de meeste huizen is geen verwrming en airco, het is de kachel en het raam waar dus gisteren avond een bonte stoet motten/vlinder gebruik van maakten, ik dacht even word dit ook al geaccepteerd, maar nee, Johan stapte behoedzaam van zijn baart af, hefte zijn hooft omhoog terwijl zijn ogen steeds meer het luchruim opzochten, maar erzat natuurlijk een laag plafon tussen die enkele centimeters boven zijn wimpers hing, hij kwam tot een zeer heldere conclusie die ook over enige info beschikte namelijk: huh veel vlinders. mijn navel maakte natuurlijk 3 salto's van het lachen

bay bay volgende keer beter

• 03 Maart 2009 - 10:39

Martin St:

Toch is je loon dan aardig als je bedenkt dat je meer uren per week maakt dan in nederland. Is toch fijn wat je dan per week krijgt. Nederland is momenteel in de ban van de 200 grens. Gaat ie of gaat ie niet. Veel plezier daar, groeten aan Johan.

Spreek je

• 03 Maart 2009 - 12:53

Pa:

Als je minderhard werkt maar effectief dan krijg misschien die $ er wel bij. Hier zat je ook altijd te prakizeren hoe je iets makkelijker kon doen vooral als iets veel voorkwam. Als je een hamert pikt moet je er een voorhamer voor in de plaats zetten. Als je hem weer waarschuwd dan moet je roepen look een bird of prey. Als ze in een korte broek lopen krijgen ze dan geen brandplekken met lassen.
    Ik vroeg mij af waar je nu werkt, in Masterton, Greytown, Featherston of Martinborough. Of rijden jullie de MoretonRd op.
    Hoe lang is het rijden naar zee ik denk een goed uur, naar Riversdale beach via de Homewood Rd. en anderhalf uur naar Castlepoint prachtige fotos daarvan gezien. Wij hopen dat je navel niet uit het gelid is geschoten.
    De groeten van Pa en Ma ook aan Johan.

• 05 Maart 2009 - 08:20

Jacco:

Gelukkig hoef je dus niet ver om wat van de lokale flora en fauna op te pikken. Hebben ze daar ook nog muggen of steekvliegen oid of zijn het alleen motten en vlinders? Ben je al aan het kijken voor een eigen scheurijzer om de omgeving mee te verkennen?

• 07 Maart 2009 - 10:48

Eelco:

Ik vind die van je pa wel een goede, breng ze efficientie bij en je wordt een koning. Dus toch hard werken, overal hetzelfde. Het klinkt gezellig daar. Ciao, en waar blijven de fotoots.
    Eelco.