4e San Fran - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu 4e San Fran - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu

4e San Fran

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

20 Februari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

vanmorgen eerst naar de Grace Cathedral geweest mooie kerk met 2 kleine vleugels en 3 orgels, niet zulke mooie orgels als in Nederland Martin, maar de kerk en het het plein eromheen was mooi

toen naar het Cable Car Museum, ik weet nu hoe die trams werken: er loop een kabel onder de weg door met een constante snelheid, in de tram zit een soort handrem met een stang die in een gleuf in de weg naar die kabel loopt, daar zit een klem en als de handrem word aangetrokken grijpt die klem die kabel vast en zo word de tram omhoog of omlaag gevoerd, bij een halt en dat is op vrijwel elke straathoek laat hij de hanrem los zodat de klem niet meer om de kabel klemt, en de kabel dus vrij is van de tram, bij hele stijle stukken moet de handrem heel hard aantrekken anders glipt de kabel door de klem.

daarna naar Mission Dolores geweest het oudste gebouw van San Fran een kerkje, toen naar de Twin Peaks een berg met 2 toppen vlak naast elkaar zo'n 275m hoog, je kijkt dan over heel San Fransico uit daar heb ik van mijn geroosterde amandelen lopen peuzelen.

toen naar het Cliff House, toen ik de bus instapte was ik de enige in de bus, bij de volgende halte ging de motor af en de lichten uit, I take a brake zeg ze, wat een nare vrouw, na een kwartier ging ze verder.

Cliff House in een restaurant aan de westkant van San Fran, prachtig om daar de zon te zien ondergaan! terwijl de golfen op de rotsen beuken, verderop heb je een breed strand, het is een hele mooie plek, daar wil ik nog wel eens wat vroeger op de dag heengaan

het openbaar vervoer blijft apart hier, soms zijn aan de andere kant al 6 bussen voorbij gekomen en komt ie aan jouw kant een kwartier te laat. je hebt hier ook veel kruisingen geen honden dus maar kruisingen in het verkeer waar geen regels zijn dan gaan er een paar van die kant dan een paar van de andere kant het is niet zo dat rechts dan voorang heeft, voetgangers hebben wel altijd voorang op zo'n kruising.

bay bay
morgen hoop ik Alcatrez en de Coit Tower te zien

  • 21 Februari 2009 - 17:00

    Pa:

    Zit je wel veilig in zo'n Cable Car stel je voor dat zo'n man even een flauwte krijgt vergeet aan de rem te trekken en daar gaattie dan of zit er een soort dodemansknop in. Je hebt wel mazzel met het weer he. Schrok je niet toen de bus stil viel, dacht je niet ik wordt zo meteen nog berooft. Hoe laat ga je maandag weg met het vliegtuig en hoe laat kom je op Wellington aan?. Ik kan maar steeds niet wennen aan de gedachte dat je maandag weg gaat en woensdag pas aankomt in Wellington. Maar het is mij nu wel duidelijk je reist van uit San Francisco naar de Westelijke tijdgrens dus maximaal - 12 uur tijdsverschil en dan kom je in Nieuw Zeeland en dan is het tijdsverschil ineens + 12 uur. Ik heb gisteren avond nog op je wereldbol gekeken om het een beetje te volgen/begrijpen.
    een hartelijke groet
    van Pa en Ma.

  • 23 Februari 2009 - 17:09

    Marianne:

    Die tijd, ik snap er geen lor van. 'kZal Herman wel vragen, best handig een meester als man :p!
    Ben benieuwd hoe je 't in Nieuw Zeeland vind.
    De groetjes van Femke en mij.

  • 23 Februari 2009 - 17:25

    Annemarieke:

    heey :D
    maak er wat foto,s van zou ik zegen
    pas zij femke dat ze het tog wel jammer vond dat je weg was
    en ze speelde dat de bank een bootje was en dat ze naar nico ging
    o ja en wat je je morgen ziet maakje daar ook een foto van???
    ik ben erg niewsgierig zie je :p:p:p
    :Dltrzz:D

  • 23 Februari 2009 - 17:39

    Harmen:D:

    heey,,

    spannend hoor het is maar goed dat die gast die die handrem vasthad geen beroerte kreeg;)
    anders had je mogen genieten van een achtbaan:)
    geroosterde lijkt me dan wat minder lekker:D
    ik hoop voor je dat
    Alcatrez en de Coit Tower mooi zijn suc6 verder met je reizen.

    Bay Bay;)

  • 23 Februari 2009 - 17:41

    Harmen:

    geroosterde amandelen bedoel ik dan;)
    daaaaaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 21703

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: