2e vanuit San Fran - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu 2e vanuit San Fran - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu

2e vanuit San Fran

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

18 Februari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

een totaal andere stad dan New York, het ruikt hier ook anders dan in NY. het is een stuk warmer, en je hebt hier palmbomen.

ben vanochtend naar union quare geweest een plein hier 3min vandaan, het is een mooi plein met wat palmbomen en met allerlij dure winkels eromheen, er waren nu ook allerlij schilders die hun werk toonden

hier gaat alles heel relax, het lijkt wel of iedereen hier geduld heeft vooral vergeleken met NY
het tempo is hier veel trager

heb een week kaart gekocht voor 24$ kun je met de cable car, trein en bus onbeperkt reizen.
het is geen pasje zoals in NY maar een kaart waarbij je de datum's weg moet krassen, zoals je dat met die kraskaarten doet.
toen ik de cable instapte en we begonnen te rijden kreeg ik een gigantische smile op mijn gezicht, de kramp schoot bijna in m'n wimpers, er staat voorin een man die met 2 grote hendels bediend en 1 acherop die ook een hendel bediend, de ene keer gaat het heel stiel omhoog en gaat het heel langzaam en de andere keer gaat het snel stijl naar beneden, dan lopen ze flink aan de handrem te trekken,
er is hier ook een cable car museum waar je kunt zien hoe het werkt, ben wel beniewd

ben halverwege uitgestapt, daar was een ongekent stijle haarspeld wegetje, allerlij mensen die daar met hun auto afreden zonder een big smile te kunnen onderdrukken, ongekent stijle 1 richtingsverkeer haarspeld met huizen aan weerszijde, het is iets van de stielste korste smalste haarspeld ter wereld dacht ik.
je hebt hier ook allerlij mooie uitzichten als je weer op een hoog gedeelte komt

ben daarna naar Fisherman's Wharf gelopen, een haven met uitzicht op de Golden Gate Bridge en op het eilandje waar de oud gevangenis Alcatraz op staad, hier word vooral veel krab gevangen, je hebt daar een parkje en strandje en verschilende pieren,
je kunt daar op 1 van die pieren om de 10meter wel een nieuw schilderij maken, oude boten in
allerlij kleuren, uitzicht op de GG Bridge enzo.
wel te veel toeristen daar, in NY valt dat vrijwel niet op, maar daar leek het wel een beetje te erg op een openlucht museum.
je hebt er ook veel kraampjes waar je verse vis kunt eten dat ziet er wel gezellig uit, maar ik vind het tocht te gemaakt daar, de cable car ruikt ook naar krab omdat ie daar redelijk in de buurt stopt

het was vooral je verbazen de eerst ochtend: auto's die dwars op de weg staan anders houd de handrem hen niet, geen kinderwagens omdat als je ze perongeluk loslaat ugge ugge de zo wat breken.... namelijk het snelheidsrekort naar beneden suizen voor peuters, de cable car, de hoeveelheid swervers, en het rustige tempo

savond's zijn er heel erg veel swervers, overdag veel minder, ging vanavond een restaurant opzoeken en kwam er weer zoveel tegen, zelf toen ik in een winkel wat drinken kocht kwam er een swerver wat geld vragen, je moet hier opletten waar je savonds komt, in NY voelde ik me altijd 100% veilig maar hier moet je in de drukte blijven, anders kom je heel veel vreemde types tegen, het restaurant wat ik zocht was er niet dus heb weer een heerlijk pizza gegeten

een aparte stad dus kan het nog niet plaatsen maar het blijft intressant, iemand vertelde mij dat San Fran de toerisme echt heel hard nodig heeft maar als mensen wisten hoeveel swervers hier waren en hoeveel tuig hier op bepaalde plaatsen savonds rondhangt.....

heb een andere kamer gekregen, geen geluidoverlast van auto's meer s'nacht.
het is tot nu toe een aparte ervaring deze stad
bay bay



  • 19 Februari 2009 - 06:45

    Gerhard:

    Jo man, lache hé.

    heb al aardschokken gevoeld, die zo j er moeten kunnen voelen :P leuk om te weten :P

    Ltrzss

  • 19 Februari 2009 - 07:28

    Erik:

    settie hoor, hettie al zo'n vers vissie in het strotsie gekiepert?

    Je huidige lokatiet klopt niet maffobiel!

  • 19 Februari 2009 - 10:48

    Martin St:

    Eindelijk internet hier aan de buitenstad. San Fran ligt mij toch wat beter als ik het zo hoor, lekker relaxed ;)
    Die victoriaanse bouwstijl vind ik geweldig. Wat doet zo'n pandje daar op t'ogenblik? Staat er veel te koop?


  • 19 Februari 2009 - 12:52

    Gerianne!!:

    Ha nico Hoe gaat het ?Met mij gaat het goed heb je het er erg naar de zin ik geniet van de vakantie en van mijn lieve broertje gerco je kunt als het kan altijd op gerco.zijnalbum .nl kijken :p voor foto het wachtwoord is gerco maar ik ga stoppen groetje van gerianne :D

  • 19 Februari 2009 - 17:02

    Nico St:

    gerhard] ben geschokt dat ik nog geen schokie heb gevoeld, het is wel zo dat er 60% kans is dat er een vlinke aardbeving komt binnen een paar jaar.

    erik] ga binnenkort wel een vers walvisie kieperen denk ik, er is een goedkoop en goed visrestaurant daar is mij verteld, maar je kunt ook met de trien naar de napa valley wijstreken daar hou ik wel van, ben net een vos wa da betref

    martin] de huizen zijn bijna allemaal anders, de mooiste vormen en kleuren zie je, er staan er opvallend weinig te koop.

    gerianne] heb je een scheet gelaten poe hee
    hou me neus even dicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 21708

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: