1e vanuit San Fran - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu 1e vanuit San Fran - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu

1e vanuit San Fran

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

18 Februari 2009 | Verenigde Staten, Manhattan

mooie vlucht gehad vanaf New York,vlak na het opstijgen ging ie vol naar links laagover het water.
we vlogen het groostegedeelte op 11,5kmhoogte met een snelheid van 850kmph en het was -55 graden buiten, dan steek je niet je kopie uit het dakluik want dan hang je gebit gelijk vol met ijsspegels gelijk slachttanden, en aan een keukentrapie heb je ook niet genoeg als je wilt uitstappen

vetrok om 15:00 het was 6uur vliegen en door het tijdsverschil met new york kwam ik hier om 18:00 uur aan, het is dus hier een verschil van 9uur met nedeland

aparte eerste indruk van de stad.
uit de tein de straat op gelijk 2 zwervers, had al gelezen dat er hier meer waren dan in New York, in de 10min lopen naar mijn hotel ben ik er nog 5 tegengekomen, ze doen hier alleen niks voor hun geld. zag ook na een paar meter de cable car zo'n oude tram waar San Fran zo bekend om is, de car was net op het eindpunt en 2man moesten de car draaien zodat ie weer terug kon, precies zoals je dat ziet in het spoorwegmuseum geweldig.
mijn tocht met zware koffer begon met een licht steile helling, maar de laaste naar mijn hotel was heel steil poe he ongeveer 30graden omhoog mensen boven de 60 komen hier echt niet omhoog hoor pa en ma;-)

het is hotel is typisch San Fran witte deuren met groote witte lijsten, rode vloerbedekking en groene gordijnen, wat meer verouderd dan het hotel in NY maar dat was ook pas vernieuwd
maar het heeft wel wat hier, wat een aparte stad.
heb gisteren pizza gehaald bij een pizeria schuin tegenover het hotel leuke zaak zo'n grote oude oven midden in de zaak, op mijn kamer opgegeten
de overheerlijke pesto pizza

zo even een andere kamer vragen want mijn kamer zit aan een drukke weg, het hotel zit ook midden in het centrum enkele meters van de cable car die op een steile helling gaat

(kan geen foto's op deze site zetten heb geen eigen laptop bij me, ga proberen in Nieuw Zeeland de foto erop te zetten)
(gaat dus slecht met de metaal toch niet alleen om dat ik weg ben hoop ik;-) hopen dat er nog werk is als ik terug kom)
(de bedoeling is zeker om naar alcatres te gaan, een eiland waar vroeger de gevangenen bewaard werden)




  • 18 Februari 2009 - 16:05

    Gerhard:

    Lache ik kom ook ff zo'n pizza halen :P maar suc6 nog verder in san fransisco, lijkt me echt leuk als ik het hier zo lees. je hebt schrijftalent geloof ik :P
    Trouwens is wel gaaf die tram, als het kan mag je dr wel een foto van maken en misschien in N-Zeeland erop zetten, kan ik hem bekijken :P

    Ltrzsss

  • 18 Februari 2009 - 18:33

    Pa:

    Fijn een bericht van je te ontvangen wij waren best benieuwd of alles goed was verlopen en hoe je hotel is. Ik hoop dat het lukt om een andere kamer te krijgen en we zien weer uit naar je belevenissen uit San Fran. Wel een verschil he van temperatuur nu 15 graden en straks in Carterton 22 graden zo warm je langzaam op.
    De hartelijke groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manhattan

Nico

Feb,11 till Feb,17 NY till Feb,23 San Fran till Jun,01 Nieuw Zeeland till Jun,18 Japan

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 21700

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Scheer je weg

10 Februari 2009 - 14 Juli 2009

Eerste wereldreis

Landen bezocht: