laatste bericht vanuit New York - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu laatste bericht vanuit New York - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu

laatste bericht vanuit New York

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

17 Februari 2009 | Verenigde Staten, Manhattan

over ongeveer 5uur vertrek ik naar San Fransico
Heb het in New York enorm naar mijn zin gehad, wat een geweldige stad, zal het missen

laaste dagen ben ik nog naar Roosevelt Island geweest een heel klein eilandje ten westen van Manhattan waar je met een kabelbaan heen kunt, je hebt dan gelijk een prachtig uitzicht over de stad, en op het eilandje heerst een oase van rust en kun langs het water lopen en de skyline van Manhattan bewonderen

ben ook nog naar het vrijheidsbeeld geweest, de meest toeristische trekpleister met de boot 15min varen, en dan kun je rond het beeld wandelen, heel mooi.

nog een keer naar rockenfeller plaza geweest, het was daar nu veel drukker op de schaatsbaan, er was een little chinesie aan het hardlopen over het ijs met schaatsen onder z'n voetjes dat wel, heel grapig hij viel iedere keer bijna achterover, maar onverstoorbaar maakte hij zijn rondjes, en soms viel ie op z'n reed, en dan lach ik weer helemaal dubel, arm chinesie.

gisterenavond naar de Empire State Bilding geweest. een lift die je in minder dan 3min naar de 86e verdieping brengt zo'n 320 meter boven de grond, kun je nagaanhoe hard het gaat. boven heb je een geweldig uitzicht al die lichtjes in het donker heel mooi om te zien

toen ik de tram in kwam die avond stond er een mafkees met een saxofoon, rare hoed, vage kleding, beetje stinkend naar bier in de tram
hij zie: take a seat, take a seat, dear is always place in my spaceship, i am a alien enzo, en toen ging ie spelen als een achterlijke, bij de volgende halde kwam er iemand binnen die een numer bij hem aanvroeg, kon ie natuurlijk niet spelen toen ziet ie let me read your mind, hij met z'n hand op het voorhooft van die gozer toen wist ie het, hij weer bleren met die saxofoon, toen ging ie alle fooien ophalen, maar hij vond dat ie te weinig kreeg en begon oorverdovend te spelen van heel hoog naar heel laag. toen stapte hij de metro uit iedereen slaakte een zucht van verlichting, kwam ie bij de volgende deur van de coupe weer naar binen, vond ie zelf een geweldige truck.
maar hij ging al gauw weer verder.

gisteren avond om 21:00 gegeten in china town bij NY Noodle Town.
een klein restaurantje en toen ik binnen kwam zat alles vol behalve een grote ronde tafel, daar kon ik gaan zitten, gelijk een gratis kopie thee. even later zat de tafel vol met allerlij soorten mensen heel gezellig, bedienig heel goed en vriendelijk, die tent liep top.
somige daar konden razendsnel met stokies een enorme hoeveelheid naar binnen werken, ik had kip met noodles en selery een groot bord voor maar 8,50$ met fooi 10$ dat is 8euro

daarna nog foto's wezen maken op Times Quare en toen naar huis
heb hier vanmorgen nog 6 croissants gegeten en 2 pudingbroodjes

bay bay

• 17 Februari 2009 - 14:49

Gerhard:

Suc6, nader bericht volgt :D

• 17 Februari 2009 - 15:29

Gerhard:

Heej lache man :P

Heb j oowk nog negatieve dingen meegemaakt???

Ltr

• 17 Februari 2009 - 15:48

Marianne:

Leuk om dat allemaal mee te maken! Hopenlijk is San Fransico ook geweldig.
    We zijn weer benieuwd naar je belevenissen.
    Groeten van ons

• 17 Februari 2009 - 17:29

Gerrit:

ja hoor hier ben ik dan eindelijk. leuk nico al die dingen wat je mee maakt. ga je in San Fransico ook bij alcatraz kijken. het ga je goed nico.

• 17 Februari 2009 - 17:46

Jacco:

Hé NY-ganger,

leuk verhaal weer! Volgende keer neem je zeker ook de saxofoon mee, kan je je reis weer mee terug verdienen daar.. ;-) Ik vraag me nog wel af; ga je nog foto's uploaden of ben je je kabel kwijt?

• 17 Februari 2009 - 18:27

Pa:

Zo wereld reiziger je hebt in korte tijd een heleboel gezien en beleeft. Maar je heb ook gezien bij de Twin Towers dat in een ogenblik alles kan worden vernietigd. Wij hopen dan ook dat je door je wereldreis ook leert zien wie dit alles gemaakt heeft. En dat er een God is die dit alles regeert.
    Een hartelijke groet van je moeder en vader.

• 18 Februari 2009 - 09:37

Erik:

Je weet ook wel wanneer je weggaat he! Het nieuws hier: massaontslagen in de metaal, kabinet geeft noodsignaal, cbs voorspelt verdubbeling werkloosheid en een krimp van 4%, de aex kieperde net zoveel (net als de dow). Als ie terugkomt is er hier geen fluit te doen, het jochetje kan beter domineet worden. Anderzijds, Carlifornia staat op de rand van een faillisement: houd je geld goed vas jochie.

• 18 Februari 2009 - 12:48

Annemarieke :