4e bericht - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu 4e bericht - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Nico - WaarBenJij.nu

4e bericht

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

13 Februari 2009 | Verenigde Staten, Manhattan

(je moet je een week van tevoren aanmelden voor zo'n greeter in mijn geval een griet, dan halen ze je op in je hotel en je gaat dan met z'n 2en op pad. vruchtendranken hebben ze hier zat maar fruit vooral niet in midtown rondom times square)

ben vandaag(vrijdag)
naar een aantal parken en wijken geweest, je moet voor 6uur uit die parken zijn want dan komen de dealers erin, allen central park waar ik woensdag was deed mij wat, daar wil ik zeker nog eens heen

china town geweest, grote wijk met heel veel kleine chinese winkels, er zijn zoiezo heel veel chinesen in New York, ik ben ook vergeleken met de new yorker lang, arie;-)

Soho is een hele mooie wijk, mooie gebouwen met die bekende brandtrappen aan de buitenkant

ook nog op ground zero geweest de plek waar 11sep 2001 de aanslag op de twin towers plaatsvond, indrukwekkend om te zien, er was vlakbij een kerk waar nog foto's hingen die men toen ophing voor de vermisten, op straat was iemand met een spaarpot om zijn nek(helemaal vol met briefjes van 1$) en een fotoboek in zijn hand het verhaal te vertelen heel meeslepend echt hoe die donkere mensen dat kunnen hier, de plek waar de torens stonden is heel groot, daar moet nog enrom veel werk worden vericht om daar nieuwe torens neer te zetten

wat gegeten bij een thai was heerlijk, op de menukaart staat de prijs daar komt dan nog 8% tax bovenop als je de rekening krijgt en men is gewend om 15% fooi te geven dus om het voorjezelf makkelijk de maken 2x die 8% nog eens exstra bovenop die 8%tax de seveersters krijgen in new york bijna niets betaald vandaar die fooi
maar het was nog heel goedkoop daar 14$ totaal

het is wel makkelijk dat je hier niet gauw veel klein geld hebt want ze hebben hier briefjes van 1$ dat is 0,78 euro

de subway blijft een leuke belevenis om 12uur zat ik met 3 mensen in een coupe om half7 terug naar huis was het enorm druk, het hele paron stond helemaal vol met mensen, je kan als je in de subway bent ook niet meer de namen van het paron lezen, dan moet je gewoon het aantal stops tellen, in de halen die soms uit 3verdiepingen onder de grond betaan kom je allerlij muzikanten tegen, op weg naar mijn hotel kwam er een blinde man in de subway haalt ie in 1x een fiool de voorschijn, en mooie spelen dat ie kon, deuren gingen dicht en ik dacht je mag je wel vast houden, maar hij bleef gewoon door spelen, het is al knap om als je niet blind ben te blijven staan in de subway als je je nergens aan vasthoud maar blind helemaal, het ging ook maar net goed allemaal, ik dacht wel je kunt beter een stang beet pakken dan die strijkstok want straks lig je bij mij op schoot en dan zeg je ik zag het niet aankomen
jaja

het is echt apart hier om te zien dat arme/verwaarloosde mensen hier alles doen om zichzelf te onderhouden, de 1 verkoopt kranten de ander bevooraat een restaurant en gaat daarna nog wat romel opvegen in het restaurant, er zijn heel veel mensen die op straat een beetje geld proberen te verdienen

bay bay

• 14 Februari 2009 - 19:36

Martin St:

Als ik dit allemaal lees krijg ik ook wel zin om te gaan reizen. Maar eerst even settelen in Vianen. Ben nu even online bij een mede vianees. Hoop snel internet te krijgen want het is erg leuk om de verhalen te lezen

Mazzel broertje

• 15 Februari 2009 - 02:06

EKSTER:

Broedert, vertelt nou eens over die mutsen met een hoed op! Je het ze vas gezien over de daoke in YouYork, wijds in't swaake. En he'k nog een mop. Tis ook rookworst zonder de r. Rara wa is da. Oplossing an't aind.
    Aind: Dan is het ook worst.

Goeie zondag stekelbinkie!

• 16 Februari 2009 - 11:41

Gerhard :

Jo traveller,

I see it already. It is there in everyone case not insipid. I have now holiday. that is really complete insipid, if you are sick.

see you over a half year, however,

• 16 Februari 2009 - 18:40

Arie:

Wel alle gekheid op een strijkstokkie, je waande je dus eigenlijk gewoon in een groot geel kabouterdorp zonder dat je bij een dealer bent langs gegaan om wat te kunnen chinezen?? :)

Adios en prettige dag nog