1e werkdag - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

27 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Carterton

heb nu weekend hier. werkze;-)

vandaag(vrijdag) mijn eesrte werkdag. op vrijdag is het van 7 tot half 5, de rest van de week is het van 7 tot 5, ze maken elke dag 1 over uur

de hele dag gelast, en ze waren tevreden over mijn werk, dus dat klinkt als een auto van de zaak.
ze vonden ook dat ik al redelijk engels kon, maar dat vond ik ook van hun.

werknemers hier zijn echt staalboeren ruig voorkomen en plat engels dat ze praten, yeeeaaah mate
yeeeaaah right, en dat gereedschap hier heeft ook van die mooie namen, elektroden lassen noemen ze bijvoorbeeld hier stick welden.
aan het eind van de dag stonden ze met zwarte klauwen aan een biertje te sabelen, en een beetje op te scheppen. wel goed volk, je kunt wel veel met ze lachen, eentje is een maori, en verreweg de meesten zijn onder de 30

Johan is om 6uur vertroken naar z'n vriendin die 4,5 uur rijden van hier woont, haar vader is 50 geworden en hij word pas volgend jaar 51. johan komt zaterdagavond weer hier terug.
dus moet ik alleen het huis in de fik steken

overmorgen geen a vergunst die zit nu in china, volgende zondag is hij er wel. johan is koster, heb gisteren geholpen de kerk schoonmaken.

het is hier echt heel anders dan in NL, weinig luxe, alles moet simpel en goed zijn, om een lang verhaal samen te vaten, hier verkoop je geen L'Oréal 'omdat je het waard bent'

bay bay

• 27 Februari 2009 - 10:38

Arie:

Hey Nico,
    Zo dat is zo te zien wel ook wel weer andere wereld als Amerika.
    Als je door dat links rijden maar niet links gaan denken:)

Wat moet je eigenlijk maken bij dat staalbedrijf? Is het altijd zo druk met werk of zitten ze nu in piekperiode?

Als de benzine daar ook de helft van de prijs is dan kan je goedkoop dat huis in de fik steken;)Af en toe een tonnetje benzine neertzetten en aansteken dan krijg je een mooi gecontroleerd brandje.

Werkse vandaag en prettig weekend

• 28 Februari 2009 - 11:30

Martin St:

Volgens mij ga je een mooie tijd beleven daar. Die leefstijl geeft wel rust en plezier lijkt mij, tenminste, dat zou voor mij gelden. Die drukte hier in NL, pfff wordt er moe van. Enne...zijn er nog leuke kiwi-chicks daarzo?

Spreek je

• 02 Maart 2009 - 02:14

Erik:

Hebtie gewerkt hoor terwijl het hier zondag was. Mafketelt. 't Blijft wennen dat je 's middags werkt als wij slapen en jij slaapt als wij 's middags werken en wij slapen als jij 's middags werkt en wij s'middags werken als jij slaapt. Zo is't toch lasknurft?