1e en 2e dag - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu 1e en 2e dag - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Nico - WaarBenJij.nu

1e en 2e dag

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

26 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Carterton

laat alles maar varen wat je aan luxe en modernisietijd had in NL en de US, hier maken ze zich totaal niet druk, badkamer betegelen? ben je helemaal betegeld dat is toch niet nodig,

gisteren haalde johan(waarbij ik in huis verblijf) me om 8:15uur van Wellington Airport, we kwamen ongeveer om 10:00 aan in Carteron, vanwege spits in de hoofdstad Wellington.

mijn verblijfplaats: een eenvoudig hout huisie alleen een begane grond zoals bijna alle huizen hier. de deur blijft meestal open en sommige ramen kunnen niet goed dicht, het weer en de weinige inbraken in inboedelarme huizen laten dat toe.

Johan moest om half 1 weer naar zijn werk omdat het gelukkig erg druk is op het werk.
heb toen wat wassies gedraait, beetje door de buurt gestrompeld, enzo.

we heben die avond chinees gegeet, en zijn daarna naar een kerkavond geweest hier, wel leuk om die mensen te ontmoeten, hello how are you? I'm fine thank you and you? nice to meet you, pleased to meet you, how do you do. what do you do for living. alles kwam er goedschiks met een amerikaans accent uit, maar in iets minder dan de helft van de gevallen kreeg ik als antwoord, hoe gaat het met je. grrrrr, veel kunnen er Nederlands dus, wel grappig ergens. de kerk starte 30jaar geleden dus het is veel 1e generasie imigrasie

daarna vroeg naar bed, de meeste gaan in dit land om 10uur naar bed.
vanmorgen vroeg eruit en met Johan mee naar het werk hier 20min vandaan, goeie vent die baas van hem! het is verder een vrij klein bedrijf met ongeveer 7 werkenden, het pand is redelijk open, in de winter geen verwarming en in de zomer gaan alle grote deuren open zo gaat dat hier.

kon nog niet gelijk beginnen want ik moet eerst een ird en bank account regelen.
dus ik met de auto van Johan weer naar huis lache man, een automaat met het stuur aan de rechterkant! ben ook gelijk maar begonnen met links rijden want voor ze eraan gewent zijn dat jij rechts blijft rijden... duurt wat langer en je auto word steeds korter.
reed eerst de verkeerde richting uit totdat ik aan haarspelt bochten begon, he op de heenweg lagen ze er nog niet dus maar weer omgekeerd, toen was het nog een half uurtje rijden voor ik weer thuis was, wel grappig die rontondes linksom en dan knipperlicht aanzetten aan de rechterkant van het stuur, maar het ing allemaal vrij gemakkelijk.

het is hier lekker weer, maar in de zon zitten vergeet het maar die zon is zo fel hier, de herfst begint hier bijna maar die zon is bijna het hele jaar door vel, als ie schijn is het zo maar 25graden hier maar het kan aan het eind van de midag zomaar weer 17 graden zijn.
de kinderen waarvan de meeste in uniform naar school gaan zijn verplicht om in de zomer een pet te dragen met een vlap eraan voor hun nek, er komt hier ook veel huidkanker voor, de dampring is hier dun, vandaar die krachige zon

ga zometeen mijn papieren in orde maken en Johan om 5uur van zijn werk halen, hopelijk kan ik volgende week beginnen met werken. ga denk de eerste 2maanden werken, leer ik sneller de taal beter spreken en er is nu nog volop werk. daarna mischien een auto kopen dat kost hier de helf(je betaald hier bijna overal iets meer dan de helft voor wat je in NL betaald) en je hebt hier voor 1000 nz$ dat is 400euro een auto waar ook een motor in zit

bay bay

• 25 Februari 2009 - 19:48

Gerhard:

Hey,,

Good morning, this is a great store, and it's funny to read. Now you must go working :P So is life :P. Koop maar gauw een auto, dan jat ik die mooie BMW mee :P voor een duzendj. Veel suc6

en MZZL DAAR

Bis dan.

I go to sleep :P

• 25 Februari 2009 - 20:29

Marianne:

Wat je daar verdiend, is dat ook ongeveer de helft? Dan schiet het niet zo op met die auto natuurlijk. Heb je zin om te gaan werken?
    k'Ga nu slapen. Gek idee dat de dag voor jou al begonnen is.
    Groeten van Herman(zit op de bank verdiept in een boek over....je raad het al : postduiven) en van mij.

• 26 Februari 2009 - 00:48

Nico:

gerhard) kun je mijn BMW even naar hier duwen of is dat te veel gevraagd;-)
    marianne) ik verdien hier veel meer dan de helft, dus dat is wel mooi, kun je je gezinnetje nog een beetje runnen? doe maar de groeten aan Femke

• 26 Februari 2009 - 00:52

Nico:

marianne) heb zeker zin om hier te gaan werken het is ook zo anders dan in NL. groeten aan Herman!