Dubay - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nico - WaarBenJij.nu Dubay - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nico - WaarBenJij.nu

Dubay

Blijf op de hoogte en volg Nico

23 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De stad met wifi op het strand, airco in de bushokjes en een skibaantje in het winkelcentrum. Alles is hier lekker schoon, handenwassen op openbare plekken is gewoon genieten. Hotels zijn vrij prijzig maar voor de kapper betaalde ik slechts 7euro. Het is er snikheet en als je een winkel binnen loopt met airco barst er een smile van aangename verkoeling op je gelaat. De tradionele kleding is erg mooi, sandalen met een wit gordijn en geen boter maar een soort tulband voor onderweg op het hoofd. Ik hen er 2 korte dagen geweest en heb vooral in de gigantische shopping malls rond gehangen. De stad is een mix van vele culturen en er was geen reet aan. Wel leuk om even in rond te wandelen, maar deze stad brengt mij geen inspiratie dat merkt u wel.
Ik Loop vanaf nu wel op sandalen en dat is enorm prettig, Birkenstock is van duitse makelaardij en loopt echt heerlijk. De hooste toren ter wereld de Burj Khalifa 828m is erg indrukwekkend om te zien, maar toen ik een week van te voren wilde reserveren was het al helemaal volgeboekt

Binnenkort misschien verhaaltje over Jordanie en groeten vanuit inmiddels Tofo Beach in Mozambique. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

• 24 April 2014 - 06:10

Gerhard:

Heey,

Leuke verslagen hé, met een beetje fantasie zie k het zo voor me gebeuren.
    Hier gaat alles nog goed. Ben vorige week geslaagd voor praktijkexamen 1e monteur. Misschien wel leuk om te weten.

Tot kijk, en veel plezier in jordanië!

• 29 April 2014 - 10:01

Jacco:

Hoi Nico,

hopelijk bevalt Jordanïë beter;-). Die Burj Khalifa lijkt me wel erg imposant om te zien. Heb je dat palmeiland ook nog kunnen bekijken? In ieder geval loop je er na Dubai weer goed en netjes bij:-).

Veel plezier met de rest van de rondreis!

• 29 April 2014 - 10:46

Nico:

@ Gerhard. gefeliciteerd gozert! netjes!
    @ Jacco. Palmeiland was wel on my list maar ik had te weinig tijd om er heen te zwemmen:)

• 01 Mei 2014 - 02:17

Martin S:

Tofo beach is waarschijnlijk je "bijkom" periode in je intensieve reis. Geniet er nog even van. Genoeg interessante verhalen aan de keukentafel straks.

• 05 Mei 2014 - 14:46

Nico :

@ Martin exactly tofo beacht en vilanculos was echt vakatie:)